Mission & Vision

Der findes mange meninger om, hvad mission og vision er for noget.

Det klassiske og meget grovkornede eksempel på en mission handler om manden, der tror, han sælger boremaskiner. Men faktisk sælger han jo huller i væggen. Så enkelt er det kun for de færreste.

Mission & Vision

Lad os lige fÅ tingene pÅ plads

En relevant mission for organisationen fortæller, hvad man gør, for hvem og med hvad - hvad man er sat i verden for. Altså aktion, objekt og målgruppe. Og så gør det ikke noget, hvis formuleringen har lidt kant - og selvfølgelig har sin eksistensberettigelse i forhold til både afsender og modtager.

Når missionen er på plads, kan arbejdet med at definere visionen begynde. ”Dér skal vi hen, sådan vil vi gerne være” siger man om visionen, som er organisationens ledestjerne. Drivkraften. Og det betyder også, at så snart man nærmer sig realiseringen af visionen, bør man definere en ny af slagsen. På den måde drives organisationen fremad over tid - med en fælles kurs for alle involverede parter.

I forhold til mission og vision er også værdiarbejdet centralt i processen. Værdierne er de byggesten, der realiserer missionen på vej mod visionen. MillerQuest inspirerer jer, der skal lede vejen. Sammen finder vi tilbage på sporet eller opdager nye. Er det noget, I kan bruge hos jer, så klik på Kontakt, og lad os tale om mulighederne.

Copyright 2009 Miller Quest Webedsign: Courage Design